top of page

חמש דרכים לפתח את היצירתיות שלכם!



יצרתי 2 סרטונים לטובת הנושא הגדוש הזה ונגעתי באמת רק בקצה הקרחון, אז הנה, עבורכם הסרטון הראשון (כרגיל, הסיכום אחרי הסרטון)



הרבה שנים הרגשתי חסומה, שלא בא לי ליצור שום דבר. זה התחיל מתקופה שבה לא כתבתי שירים ומוסיקה בכלל והמשיך פשוט לתקופה ארוכה שלא הרגשתי בה שיש לי מה להגיד או מה לחדש. הכל הרגיש לי קצת תקוע ושאני לא מצליחה לשבת ולהוציא מעצמי שום דבר.


 העניין עם יצירתיות הוא שהיא (כמו צרות) באה בצרורות וכשאנחנו מעודדים אותה בתחום אחד אז היא ״נדבקת״ לשאר התחומים בחיים.


אז הנה חמשת הכלים להתחיל להכניס יותר יצירתיות לחיים שלכם:


1. כתיבה - זו הדרך הכי נגישה ונוחה עבורי לעודד את עצמי לייצר תוכן חדש, לגוון ולהיות יצירתית.

כבר דיברנו בפוסט הזה על דפי בוקר - שזה אחד הכלים הטובים ביותר שאני מכירה לעידוד יצירתיות,

אבל היום אני רוצה להוסיף לכם דרך חדשה להשתמש בה בכתיבה על מנת לעודד את היצירתיות שלכם:

תיעוד רעיונות במחברת רעיונות - גם אם אנחנו לא שמים לב - כל הזמן עולים לנו רעיונות לדברים חדשים. ללכת למקום חדש, לפגוש חברה שלא ראיתי מזמן, ללכת להופעה חיה שתמיד רציתי, לטוס לאיזה יעד אקזוטי, רעיון להקים סטארטאפ או כל דבר אחר שבעצם עולה לנו בראש.

כשאנחנו כותבים את הרעיונות על דף במחברת זה מעודד את המוח לייצר עוד ועוד רעיונות.

אגב, ברור לי (ואני מקווה שגם לכם) שלא כל הרעיונות הללו צריכים להתגשם - אבל אם אפילו רעיון אחד שתיעדתי יהיה מספיק מעניין בשביל לגרום לי לרצות ללכת ולהגשים אותו - זה שווה את לא? 


2. צילום - תמונה אחת שווה אלף מילים - מכירים? בני אדם הם יצורים ויזואלים. רובנו מדמיינים בתמונות וחולמים בתמונות - יש לנו את היכולת להסיק מסקנות, לחשוב ולהרגיש כתוצאה מתמונה או מוידאו. לאחרונה הייתי בסדנת פוטותרפיה והדבר רק המחיש לי עוד יותר כמה צילום הוא אינטואיטיבי ומדבר אל כולם. מאוד ממליצה לכם להתחיל לצלם דברים, להנציח יותר רגעים יפים ופשוטים מהיומיום שלכם ולחפש את היופי מסביב. אגב, אם בא לכם לראות טעימות מתוך האלבום הפרטי שלי מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם (@meitalkalika).




3. הכלי השלישי שיכול לעזור לכם לעורר את האמן היצירתי שלכם הוא למצוא תחביב. כל תחביב - ציור, פיסול, כתיבה, נגרות, בישול, מוסיקה או כל דבר אחר שממש אהבתם בכיתה ג׳ אבל לא ממש נגעתם בזה מאז - חפשו לכם איזו סדנה או פשוט תשתעשעו קצת עם חומרים בבית. זה כיף, זה מצחיק, זה יכול להיות גם ממש ממש חברתי - נגיד - לעשות ערב סושי עם חברים ולגלגל יחד את הרולים. או לקנות מלאמלאמלא צבעים ולהכין תמונה גדולה של כתמי צבע לסלון. לא חייבים להיות כשרוניים בשביל זה - צריך רק סקרנות וקצת הומור.


4. הכלי הרביעי שיכול לעזור לכם לעורר את היצירתיות הוא לצאת לטבע. יש משהו בטבע שעושה טוב בלב ונעים על הנשמה. לכו לים עם ספר, לכו לטיול בפארק עם חבר או חברה, צאו לטיול ופשוט תקשיבו לקולות שסביבכם, תסתכלו על הצבעים, תנשמו את האויר, תריחו את הריחות, תרגישו את השמש האביבית מלטפת אתכם. אם יש משהו שתמיד תמיד נותן לי השראה זה הטבע. קלישאה? אולי, אבל תאמינו לי - זה עובד.




5. תנו ליצירה זמן אמיתי ביומן שלכם - הרגע הזה שבו אנחנו מקדישים זמן למשהו שממש בא לנו וכיף לנו לעשות הוא גם הדבר הראשון לוותר עליו כשנכנס משהו - עבודה, כיבוי שריפות, מצב כלשהו שצריך לטפל בו או כל דבר אחר. אנחנו תמיד נוותר על היצירה כשיש משהו חשוב ודחוף יותר כביכול לעשות. אני מתעסקת הרבה בשנים האחרונות בכל עולם הפלאנרים (עיצוב של יומנים) וזה משמח אותי ומרגש אותי. קצת כמו תרפיה. אז ברור שאין לי זמן להתעסק בזה ביומיום - אבל אחת לחודש בערך אני מוצאת לעצמי שעתיים שלוש של זמן לעצמי - פותחת את כל אוסף המדבקות, העטים והוואשי טייפ ויושבת לעצב לעצמי מספר שבועות קדימה ביומן. 90% מהאנשים שפותחים את היומן שלי ממש מתלהבים מהעיצובים אבל מיד מוסיפים- איך יש לך זמן לזה?

אין לי זמן לזה, אבל אני יוצרת זמן לזה - כי זה חשוב לי, כי זה משמח אותי, כי זה מרגיע אותי וכי כיף לי להסתכל על היומן שלי ולנהל את המשימות שלי כשהיומן שלי מעוצב ויפה.


מה הטיפים שלכם לעידוד היצירתיות?




 מעוניינים בעדכונים? 

להצטרפות לרשימת התפוצה וקבלת עדכונים השאירו את הפרטים בתיבה:

!תודה על הרשמתך

DSC_8007-Edit.jpg

היי לכם וברוכים הבאים לבלוג שלי. 
שמי מיטל ואני זמרת יוצרת ומורה לפיתוח קול. (ובכובע השני שלי - אני מאמנת צעירים ונוער עסוק לשינוי הרגלים ואפקטיביות).
כשאני נתקלת בבעיה או שאלה, אני פונה לרשת כדי למצוא תשובות.

כשחיפשתי תשובות לשאלות הנוגעות למקצוע שלי ברשת, נתקלתי במחסור עצום במידע ושיתופים.
הבלוג הזה כאן כדי לתת לכם מענה, תשובות ומידע אמין ונקי, על הדרך שלי כזמרת, כמורה כמאמנת ועל החיים עצמם.                                                                 עוד עליי...

bottom of page