top of page

חמישה הרגלים שיעזרו לכם להספיק יותר

אני אדם שאוהב לעשות הרבה, כל הזמן.

תקראו לזה השגיות, שאפתנות או וורקוהוליקיות - זה הטבע שלי.

אז הנה כמה מההרגלים והכלים שאני משתמשת בהם על בסיס יומיומי על מנת להספיק יותר :)


1. כתיבה - צריך להבין שכשמשאירים ״הכל בראש״ - המוח כל הזמן נמצא בחוויה של עומס והעומס הזה יוצר לנו תחושה של לחץ ושל חוסר הספק. הרבה פעמים שוכחים את מה שרצינו לעשות או נזכרים בשניה האחרונה, שניה לפני הדד לליין או מועד ההגשה.

אז מה לכתוב?

רשימה - להוריד לדף נקי את כל המשימות והדברים שצריך להספיק ולעשות - בשלב הזה אני מאוד ממליצה לעשות איזשהו סדר עדיפויות.

״כתיבה אינטואיטבית״ - את הכלי הזה למדתי מספר שנקרא ״דרך האמן״ של ג׳וליה קמרון - שבו היא מציגה את הכלי הזה שהיא קוראת לו ״דפי בוקר״ - בכל יום, דבר ראשון על הבוקר לכתוב 3 עמודים מלאים בכל מה שיש לנו בראש. בלי סינונים, בלי ביקרות והכי חשוב - בלי לעצור. 

הכתיבה האינטואיטיבית הזו עוזרת ״לשחרר״ את המחשבות שמטרידות אותנו - דבר ראשון על הבוקר ומאפשרת תחושה הרבה יותר נינוחה. 

עוד אופציה לשימוש בכתיבה ככלי להורדת העומס - היא לייצר סדר יום - או תכנון יום שאותו אני בעצם בונה על מנת להספיק את הדברים שחשובים לי באותו יום.


אני אוהבת לכתוב פעמיים ביום - פעם אחת בבוקר - דפי בוקר, לא תמיד אני כותבת שלושה עמודים, לפעמים אני כותבת עמוד או שנייים אבל אני מרגישה מספיק מיומנות בכלי הזה על מנת להתאים אותו למה שנכון לי באותה תקופה. הפעם השניה שבה אני כותבת היא בערב - אני עושה לעצמי מין סיכום יום כזה - מה הספקתי היום? מה לא הספקתי? מה חשוב לי להספיק מחר? ועוד כל מיני תובנות שעלו לי, החלטות שעשיתי במהלך היום וכאלה.

האמת שכל אחד מהכלים שהצגתי עד כה יעזור לכם להוריד את התחושה של העומס ולהספיק יותר.


2. תכנון קדימה צ האמת שגם תכנון קדימה אני עושה בכתיבה. הרעיון בתכנון להסתכל על השבוע הקרוב או על החודש הקרוב ולנסות לראות איך אני יכולה להתכונן טוב יותר לדבר הבא שמצפה לי. למשל אם אני יודעת שבעוד שבועיים ביום רביעי יש לי מבחן גדול - אני מנסה להבין על סמך מבחנים או קודמים או כמות החומר שיש לי - כמה זמן אני צריכה כדי להתכונן כמו שצריך למבחן הזה. האם 3 שעות יום לפני יספיקו לי? אולי אני צריכה יומיים של למידה עם חברה - לעשות איתה סיכומים ורק אחר כך עוד חצי יום לבד? לנסות לחשוב איזה דברים עבדו לי בעבר ולנסות לצקת אותם אל תוך הלו״ז שלי.

3. לכבות את הטלפון - כשיש משהו חשוב שאני עובדת עליו ואני יודעת שאני חייבת להספיק אותו ואין לי הרבה זמן (או שאני פשוט רוצה להיות מרוכזת) הדבר הכי טוב שאני יכולה לעשות הוא לשים בצד את הטלפון שלי. ככה אני ״סוגרת״ את המקור הכי גדול להסחות הדעת שקיים כרגע בעולם שלנו.  מצב שקט או מצב טיסה זו לא מילה גסה!


אני יודעת שהכי כיף להיות כל היום באינסטוש ולגלול את הפיד עד אינסוף, אבל כשיש משימות חשובות שצריכות להעשות, בטח ובטח אם הן דורשות ריכוז ופוקוס - כבו את הטלפון לחצי שעה-שעה ותתחילו אשכרה לעשות את העבודה.

אז כן - אני יכולה להבין שלפעמים זה מעצבן ״להתנתק״ ולפעמים אפילו מבאס או מלחיץ - אולי אני אפספס משהו חשוב? אולי תיהיה איזו שיחה דחופה? אבל רוב הזמן הרי זה לא קורה, רוב הזמן אנחנו עונים להודעות רגילות שיכולות לחכות את החצי שעה-שעה ושום דבר דחוף לא יקרה שם. 

אבל עבורנו חצי שעה של ניתוק כזה יכולה להיות חצי שעה של ריכוז במשימה אחת שממש חשוב לי להספיק - בדרך כלל ללא הטלפון אני אסיים אותה הרבה יותר מהר!

ואם קשה לכם לכבות את הטלפון לגמרי אז לפחות להשתיק את ההתראות של ההודעות ואם משהו באמת אקוטי יקרה - סביר להניח שינסו להשיג אתכם טלפונית.

4. לקום יותר מוקדם - בטח שמעתם כבר את כל הסיבות לקום מוקדם יותר, אולי אפילו שמעתם על אנשים הכי מצליחים בעולם, מועדון ה5 בבוקר - שמדברים על זה ההתעוררות המוקדמת הזו היא אחת הסיבות העיקריות לזה שהם מצליחים להספיק את מה שהם רוצים - לקום מוקדם יותר יכול לגמרי לעשות את ההבדל גם בשבילכם. אני כאן כדי להגיד לכם שגם אני לא תפסתי מעצמי ״אדם של בוקר״ ותמיד היה לי קשה לקום אבל כשהבנתי כמה השעות הללו מתוקות ושקטות - כולם עוד ישנים בבית, אף אחד לא מפריע לי - אני יכולה לעשות את כל הדברים שאני רוצה ובדר״כ כ אין לי זמן אליהם במהלך היום.

וגם אם אתם כבר מתעוררים מוקדם ונראה לכם שלקום עוד יותר מוקדם מזה זה בלתי אפשרי - אז אפילו להתעורר 10 דקות או רבע שעה קודם ולתת את הזמן הזה לאחד הכלים שדיברנו עליו קודם - כתיבה למשל, יכול לעשות לכם סדר בכל שאר היום. אני יודעת שזה אולי הכלי שהכי קשה ליישם כי לקום מוקדם עבור חלק מהאנשים זו כמעט משימה בלתי אפשרית - אבל אני מבטיחה לכם שאם תנסו אתם תרגישו את ההבדל בהספק שלכם.


5. לישון מספיק שעות בלילה - אני חושבת שזה סופר חשוב שתבדקו עם עצמכם כמה שעות אתם צריכים לישון כדי לתפקד כמו שצריך. אני חותרת ל7 שעות בכל לילה, אחרת אני מוצאת את עצמי עייפה ולא מתפקדת באותה חדות ומהירות. בנוסף לכך הקול שלי צריך את המנוחה שלו - ניסיתי לרדת ל 6 שעות שינה ובימים הללו הרגשתי שהקול שלי עייף הרבה יותר - אז ההחלטה הגורפת שלי עבור עצמי היא 7 שעות שינה בלילה מינימום. מה שאומר שכדי להתעורר מוקדם אני נכנסת למיטה מוקדם. 

חשוב להבין שהמוח והגוף (והקול) צריכים זמן לנוח, זמן להטען - ממש כמו הטלפון שלכם :)

וגם אם זה לא מרגיש ככה מיד - כשאנחנו לא ישנים מספיק הגוף מגיב בהתאם, המערכות נחלשות, מאוד קשה להתרכז ולתפקד כרגיל ואפילו המערכת החיסונית עובדת פחות טוב.


מקווה שנהנתם מהסרטון ומהטיפים ושכולנו נסגל הרגלים טובים כדי להספיק יותר !


כתבו לי בתגובות, מה עוזר לכם להספיק יותר?





 מעוניינים בעדכונים? 

להצטרפות לרשימת התפוצה וקבלת עדכונים השאירו את הפרטים בתיבה:

!תודה על הרשמתך

DSC_8007-Edit.jpg

היי לכם וברוכים הבאים לבלוג שלי. 
שמי מיטל ואני זמרת יוצרת ומורה לפיתוח קול. (ובכובע השני שלי - אני מאמנת צעירים ונוער עסוק לשינוי הרגלים ואפקטיביות).
כשאני נתקלת בבעיה או שאלה, אני פונה לרשת כדי למצוא תשובות.

כשחיפשתי תשובות לשאלות הנוגעות למקצוע שלי ברשת, נתקלתי במחסור עצום במידע ושיתופים.
הבלוג הזה כאן כדי לתת לכם מענה, תשובות ומידע אמין ונקי, על הדרך שלי כזמרת, כמורה כמאמנת ועל החיים עצמם.                                                                 עוד עליי...

bottom of page